American Pravda? CNN’s Russia Obsession ‘All About Ratings’ [Video]

Project Veritas - American Pravda Part I - CNN
Image via YouTube

Project Veritas has released a new video that targets CNN and the network’s obsession with Russia.

The series has been dubbed, “American Pravda.”

In an undercover video,  a CNN Supervising Producer is captured stating that the network’s constant coverage of alleged, yet still unproven, Russia and Trump collusion is all about ratings.

The producer, John Bonifield, admits on camera that there is “no big giant proof” to back up the wall-to-wall Russia stories on the network.

The video is eye-popping at some points and explains a lot about CNN’s Russia obsession.

Watch:

More Project Veritas:  #CNNLeaks: Bring Us Evidence of Media Malfeasance, Get $10k Award

Resignations Were Swift

This video comes on the heels of three CNN staff members resigning in the wake of Russia themed story that the network was forced to retract.

The three members of an investigative unit who resigned are Thomas Frank, who wrote the story, Eric Lichtblau, an editor in the unit and Lex Haris, who was in charge of unit.

For close to 30 years, Frank previously worked for USA Today and Newsday as an investigative reporter.

Lichtblau only was hired by CNN three months ago. Before CNN, Lichtblau  resided for 15 years at The New York Times. While there, he won a Pulitzer Prize in 2006 for his reporting on the National Security Agency’s wiretapping program.

Lichtblau, ironically, was the co-author of The New York Times article in October 2016 that indicated the FBI saw no clear link between Trump and Russia.

Haris became the executive editor of CNN Investigates in January. Prior to that, Haris was the executive editor of CNN Money.

Retraction of a Lone, Unnamed Sourced Story

Late last Friday, CNN deleted a story from its website written by Thomas Frank. The story made the claim that Senate investigators were looking into a Russian investment fund whose chief executive met with a member of President Trump’s transition team.

Frank’s article was published last Thursday.

Unnamed Source - CNN - NY Times - Washington PostFrank cited an unnamed source that said the Senate Intelligence Committee was looking into a, “$10-billion Russian investment fund whose chief executive met with a member of President Donald Trump’s transition team four days before Trump’s inauguration.”

Frank’s article stated that the RDIF is overseen by Vnesheconombank, a Russian bank.

The article also stated that both the bank and the fund are the target of US sanctions. This claim turned out to be false.

The retracted CNN article mentioned a January meeting between Anthony Scaramucci and Kirill Dmitriev, the head of the RDIF.

President Donald Trump intended to appoint Scaramucci to be Director of the White House Office of Public Liaison and Intergovernmental Affairs in January. Scaramucci ended up not taking the post ad George Sifakis was later appointed instead.

RDIF made a statement about the story, somewhat ironically, to Sputnik News.

RDIF stated to Sputnik that, “factual inaccuracies which we have pointed out to the journalists concerned and expect to be corrected, but no amendments have been made so far.”

American Lens has a copy of the cached  article. Read the CNN retracted story.

Apologies and Retractions

CNN took down the story and an error page first replaced the article. Then a retraction and apology was posted in its place, which read in part:

“The story did not meet CNN’s editorial standards and has been retracted. Links to the story have been disabled. CNN apologizes to Mr. Scaramucci.”

The apology seems to have been accepted by all parties.

Scaramucci tweeted that the network ‘did the right thing’.

CNN: Bias, Slanted Sources and Faulty Reporting Plague Network

Just over a week ago, CNN was hit over the head on social media for obvious bias in reporting on the Congressional Baseball game.

The politics account for the network tweeted out an image of congressional members kneeling together before the game.

Both Republican and Democrat teams were involved, yet the CNN account only identified the group as Democrats.

READ: Fake News Alert: This”¦ is CNN.

Just prior to the network deleting their tweet about the baseball game, CNN reporter Jim Acosta was forced to retract a tweet about President Trump visiting Rep. Scalise.

Later Acosta inadvertently revealed he had lied about the source involved in the initial tweet. It was not a “WH Official,” but instead a press pool report.

That was not Acosta’s first flap. Back in January, his behavior at an impromptu press conference by President Trump was also questioned.

A month earlier, the network was called out for using a Democratic National Committee tied spin doctor to debunk stories circulating about the death of DNC staffer Seth Rich.

CNN’s report cites Brad Bauman as a, “spokesman for the Rich Family.”

The Rich family has made claims through an adviser named Ed Butkowsky that Bauman was “assigned” to the family.

Facebook Comments